VEG-FRIENDLY

NEGOCI, TENDÈNCIA DE FUTUR O MODA EFÍMERA?

El Veganisme ha vingut per quedar-se? O és un moda del primer terç del segle XXI? Per un costat l’OMS confirmava l’octubre de 2015 que la carn processada és cancerígena i cada cop més aconsella reduir el consum de carns i productes processats o refinats i substituir-los per productes saludables.

Després que Barcelona fos la primera ciutat al món en declarar-se Veg-friendly el passat 22 de març, l’han seguit Vitòria al País Basc o Arrecife a Les Canàries, en les darreres setmanes. Berlín té la Schivelbierner Strasse, la primera avinguda de negocis vegans del món, i és la capital veg-friendly d’Europa igual com San Francisco ho és dels Estats Units.

El cert és que per moda, per esnobisme, per salut, per respecte al medi ambient o per qüestions ètiques, el món veg-friendly és una realitat. Diuen que una alimentació saludable pot canviar la vida a tothom, per això els blogs a internet relacionats amb aquesta tendència s’estan convertint en els més seguits a la xarxa. A la vegada, la proliferació de negocis de tendència vegetariana o vegana avança cada dia més.

La declaració de Barcelona com a ciutat Veg-friendly comporta l’adhesió a la campanya internacional del “Dilluns sense carn”, inclou l’organització d’un esdeveniment cultural anual que promogui el vegetarianisme i el compromís que en tots els esdeveniments organitzats per l’administració hi hagi l’opció del menú vegà i vegetarià. La iniciativa ha estat molt ben rebuda. No obstant, el Gremi de Carnissers i Xarcuters de Barcelona ha demanat la retirada de la declaració reivindicant el paper de la carn en la dieta mediterrània.

Al Festival de Tendències Gastronòmiques Vadefoodies tindrem l’oportunitat de descobrir més coses sobre el món veg-friendly. Ho farem en una taula rodona amb  Salvador Sala, president i fundador de Vegetalia, Helena Escoda, directora del supermercat de productes vegans, Ecocentre de Barcelona, en Demis Torres, director de negoci digital de Teresa Carles Healthy Foods, Toni Castillo, propietari del Tres Unces d’Igualada, amb Joan Boix, promotor dels Restauants Cor Verd com a moderador.