EL DISSENY DEL VI

Un nou vestit per al vi i al cava

El dress code del vi

La proliferació de nous cellers durant els últims anys, la necessitat d’explicar en una petita etiqueta la complexitat d’aquest producte i l’evolució de la cultura vitivinícola ha revolucionat un mercat cada vegada més competitiu. Com s’ho fan els cellers per a ser l’ampolla de vi escollida pels clients? En una botiga de vins, en què ens fixem per a comprar l’ampolla de l’esquerra i no la de la dreta?

Primer de tot, en el cas dels que no som experts en enologia, ens fixem en el preu, un preu que sigui raonable, ni molt barat -per no semblar que no en tenim ni idea- ni molt car -probablement no sabrem apreciar el vi comparant-lo amb el seu preu-.

La segona característica que ens fa decidir comprar una ampolla de vi o una altra és l’etiqueta, el seu disseny, el dress code del vi.

L’etiqueta no és només una eina de màrqueting, va més enllà de només explicar les característiques del producte i el seu nom. L’etiqueta és una obra d’art, creada per artistes reconeguts o dissenyadors amb una gran trajectòria. És una peça clau, indispensable, per a un bon vi.

Tant indispensable és aquesta bona imatge de l’etiqueta que al Festival de Tendències Gastronòmiques Vadefoodies volem fer-ne ressò, ja que la primera ampolla la ven el dissenyador, la segona l’enòleg. Claret Serrhaima ens parlarà sobre el boom que va començar als anys noranta de la influència de les tiquetes alhora de comprar un vi.